torstai 1. marraskuuta 2007

Autotalli, versio 1.2

Autotallin osalta rakennuslupakäsittely töksähti. Rakennuslupaviranomaiset olivatkin yllättäen sitä mieltä, että hyväksyttävä ratkaisu on sellainen, jossa autotallirakennus on kadun suuntainen ja harjakattoinen. Yllätävää tämä oli siksi, että juuri kadun suuntaisesti meillä oli rakennus luonnosteluvaiheessa reilu kuukausi sitten, mutta saimme ohjeen käntää rakennuksen lyhyt pääty katua vastaan.

Saimme noin 24 tuntia aikaa toimittaa uudet kuvat autotallirakennuksesta. Tällä aikataululla rakennuslupahakemuksemme käsittely ei viivästyisi. Klassikko-Talojen (Keijon) äärimmäisen joustavan toiminnan vuoksi aikataulu piti ja saimme kuvat noin tuntia ennen takarajaa rakennuslupaviranomaisille. Lisäksi Nalle sai asemapiirroksen päivitettyä torstai-iltana. Nalle myös kävi louhintatyömaalla toimittamassa uuden asemapiirroksen, jotta kallio autotallin kohdalta tulee louhittua oikein.

Toiminnallisesti ja esteettisesti edellinen versio oli mielestämme parempi (katso versio 1.1). Allaolevat kuvat on päivitetty 4.11. Torstai-iltana 1.11 tässä esitettyihin kuviin nähden näissä on tapahtunut sellainen muutos, että autotallin ja -katoksen paikkoja vaihdettiin keskenään. Tämä oli Lohjan johtavan rakennuslupatarkastajan Risto Kuiron neuvo.

Uusi asemapiirros (rautalanka) - huomaa autotallirakennuksen sijainti vain 3 metrin päässä viereisen tontin rajasta:
Näkymä kaakosta:
Näkymä luoteesta:


Pohjakuva:


Julkisivu etelästä (kadun puolelta):

Julkisivu lännestä:
Julkisivu pohjoisesta:
Julkisivu idästä:

Ei kommentteja: