Maanantaista keskiviikkoon 8.-10.9 muut menot estivät töiden edistämisen tontilla. Torstaina 11.9 asensimme yläpohjaan kiinnitystuet väliseinille ja perjantaina 12.9 niittasimme paikoilleen lähes kaikki puuttuvat höyrynsulkumuovit yläpohjasta. IV-tarkastuksen vuoksi muovitus asennettiin paikoilleen vain osin, jotta kaupungin tekniselle rakennusvalvonnalle jäisi esteetön näkymä kanavistoon. Suuri työ höyrynsulutuksessa on kuitenkin muovin mittaaminen, katkaiseminen ja ensimmäisten metrien kiinnitys, joten eipä tuossa yläpohjan höyrynsulutuksessa enää kauaa mene.
Lauantaina 13.9 oli mukavan aurinkoinen ja lämmin syyspäivä, joten otimme työn alle julkisivun koolaukset. Asensimme ensimmäisen koolauskerroksen sisäänkäynnin sisäänvedon ja sen yläpuolisen parvekkeen kohdalle. Lisäksi aloitimme toisen kerroksen koolauksen: toisen kerroksen saivat sisäänkäynnin sisäänveto sekä lounaispuolen seinä.
Sunnuntaina 14.9 työmaalle talkooapuun tuli siskon mies, Tomi. Keli oli yhä poutainen, mutta ei enää niin lämmin kuin edellisenä päivänä. Tomin hommaksi annettiin tavaroiden siirtelyä. Tomi kantoi itäseinustalta kaiken tavaran pois, jotta mm. sähköuran kaivuulle ei ole esteitä. Pois lähtivät ylijäämäkattotiilet, tyhjiä lavoja, jämäpaloja erinäistä puutavaraa sekä RR23-sävyllä maalattua tavaraa. Kun autokatoksessa olevat materiaalipinot ovat huvenneet, saatiin itäseinustalla ollut tavara mahtumaan autokatokseen. Lisäksi Tomi kantoi yläpohjan koolaustavaran sisälle odottamaan asennusta. Lopun päivää Tomi maalaili julkisivupaneleita, joten Tomi kiilasi itsensä kärkipäähän listalla "tehokkaimmat talkoohenkilöt". Suurkiitokset Tomille ja tervetuloa uudestaan töihin ihan milloin vain! Sannan kanssa asensimme toisen koolauskerroksen pitkälle itäseinälle ja terassin sisäänvedon kohdalle. Hommalle saatiin kätevästi päätepiste siten, että samanaikaisesti loppui lautatavara ja konenaulat. Muutaman laudan naputtelin perinteisellä tyylillä ja täytyypä sanoa, että hirveä työ tuo koolaus olisi sillä menetelmällä tehdä kokonaan.
Maanantaina 15.9 oli IV-tarkastus. Tarkastaja ei löytänyt huomautettavaa, joten sinetöin kanaviston nitomalla kiinni auki jätetyn höyrynsulutuksen. Tiistaina 16.9 askartelin höyrynsulkumuovin IV-koneen yläpuolelle ja teippailin IV-kanaviston höyrynsulun läpivientejä jeesusteipillä. Homma loppui kertaheitolla, kun halogeenityövalo keikahti harvalaudoituksen läpi ja sen molemmat polttimot paukahtivat hajalle. Hapuilin säkkipimeydessä alakertaan ja harmittelin, että varapolttimot olivat raksapakussa, jolla en sinä iltana ollut liikenteessä.
torstai 18. syyskuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti